Sekarang ni nak cari rumah baru harga mampu milik bukan senang. Dalam kawasan Greater Lembah Kelang ni pun bahkan hingga ke Semenyih, rumah landed memang mengarut mahal nya. Ada yang bermula RM700K! Tapi ni ada satu project baru yang sebenarnya sangat berbaloi nak beli. Fasa sebelum ni start pada harga RM500K pun tak sampai 2 minggu SOLD OUT! Of course, fasa awal tu besar sikit. Yang ini pula landed teres 2 tingkat di buka pada harga RM 398K!! Mana tak berbaloi nya!!!

Kenapa Sepang?

Sebelum kita tengok pasal projek ni, jom kita tengok sedikit pasal Sepang dan pembangunan yang Sepang alami.

Sepang ni adalah sebuah daerah yang luas. Cybjerjaya pun masuk dalam daerah Sepang juga tahu? Tapi kita nak ceritakan pasal kawasan exactly di Salak Tinggi, Sepang (KLIA) dan kawasan Salak Perdana ni.

1.Yang dah sedia ada. KLIA 1 dan KLIA 2 serta Litar Antarabangsa Sepang

Kat sini ramai tahu dah ada KLIA1 dan KLIA2 serta Litar Antarabangsa Sepang. Ramai je mereka yang berkerja di KLIA1 dan KLIA2 yang tinggal di Salak Tinggi, Nilai dan Salak Perdana. Sebab dekat kan.. Litar antarabangsa ni pula walaupun dah di tutup untuk F1 tapi tetap akan aktif untuk aktiviti perlumbaan tempatan.

2. Pembangunan Baru Di Bina.

Kalau lihat kawasan sekitar Sepang, banyak pembangunan baru di bina. Banyak rumah baru-baru yang dah siap dan sedang di siapkan. Selain tu, kalai tengok ada universiti di bina berdekatan. Paling besar adalah Xiamen university. Selain tu Mitsui Outlet Park dan mall-mall lain juga di bina. Nampak tak pesat pembangunan kawasan ni?

3. Akses dan Jaringan Mudah

Salak Tinggi dan Sepang ni tak susah pun nak akses. Banyak highway dan jaringan lain. Biasanya orang ikut guna MEX highway dah sampai. Kalau tak boleh guna Elite Highway, Highway Utara Selatan, dan Jalan Kajang Dengkil.

Selain tu kan dah ada ERL Salak Tinggi. 20-3- minit je dah sampai KL kalau nak ERL. Dari ERL boleh sampai ke KL Sentral dan boleh ke mana-mana dari situ! Tambah lagi bila High Speed Rail dah siap, nak ke Singapore pun boleh!!

 

3. DFTZ dan KLIA Aeropolis

Haaaa!! Yang ni yang key point dia. DFTZ dan KLIA Aeropolis yang baru di lancar kan ni. Apa dia DFTZ ni? DFTZ ni nama panjang nya adalah Digital Free Trade Zone. DFTZ ni adalah satu usahasama kerajaan dan syarikat lain terutama syarikat bilionair China, Jack Ma iaitu Alibaba untuk membantu meningkat kan industri ecommerce ni. Jadi kat sini kerajaan akan sediakan fasiliti logistic dan kemudahan dari segi undang-undang dan percukaian.

Apa pula kena mengena dengan Sepang? Yang menariknya, DFTZ ni akan di bina di Sepang disebabkan dekat nya lokasi ni dengan KLIA untuk penghantaran kargo!!

 

Matlamat besar nya adalah untuk membangunkan kawasan KLIA ni sebagai KLIA Aeropolis. Yang mana dalam KLIA Aeropolis ni menjadi satu perbandaran yang pusatnya di kawasan KLIA. Of course lah bila kawasan KLIA Aeropolis ni naik,  kawasan yang paling dekat dengan nya adalah Salak Tinggi, Salak Perdana dan kawasan sekitar.


 

Teres Landed 2 Tingkat Salak Tinggi

Ok. Kita dah tengok dah pasal Sepang kan. Menarik kan? Kalau perasan, banyak pembangunan pun menghala ke Selatan. Ke arah Seremban dan Nilai. Kalau tengok pun banyak dah naik antara 3 bandar ni iaitu KL—– Nilai——–Seremban , pembangunan antara KL ke Nilai tu nampak rancak!

Jom kita sambung pasal projek ni. Ini adalah project rumah teres 2 tingkat FREEHOLD. Ada 3+1 bilik. Design rumah pun cantik.Sebelum ni untuk fasa awal, dah terjual SOLD OUT kurang dari 2 minggu!

Lokasi

Lokasi nya di Salak Perdana. Kalau tengok peta tu, kawasan sekitar adalah Kota Warisan, Bandar Baru Salak Tinggi, KLIA dan lain-lain.

Maklumat Projek

  • Jenis binaan   : Teres 2 tingkat
  • Pegangan         : FREEHOLD
  • Jumlah bilik   : 4 bilik dan 3 bilik air
  • Saiz                   : 20 x 65

Fasiliti Di Dalam Dan Berdekatan

  • Perimeter fencing (pagar)
  • Taman permainan
  • Trail hiking
  • Jogging track
  • Kedai-kedai dan kemudahan berdekatan

Harga dan Pakej

Pemaju buka harga pada RM 398K. Senang kata RM400K lah. Murah koootttt~!!

Instalment dalam RM2K lah. Jadi kalau gaji sorang atau gabung kenalah RM 4000 ke atas. Ok kan lagi pula kalau gabung dengan isteri tercinta. InsyaAllah lepas..

Pemaju pulak bagi pakej best. Diskaun punya lah besar. Tambah lagi fee lain macam legal fee dan beberapa lagi fee lain pun pemaju cover.

5 Sebab Kenapa Kena Cepat-Cepat Beli Rumah Ni

 

1. Sebab Sure Sangat Projek Ni Cepat Habis

yang ni projek fasa awal. Dah siap dah pun. Kali ni pemaju buka untuk fasa baru pula

Sebelum ni fasa awal dari pemaju yang sama, sold out dalam masa 2 minggu je. Yang ni lagi lah. Baru RM400k harga start dia. Booking pun murah. Nak beli letak RM3000 je as booking. Tu je. Tak payah deposit apa pun!! Mana nak dapat bang rumah teres baru harga ni lagi kat kawasan tu!

2. Lokasi dia memang awesome untuk tinggal sendiri

Kawasan ni awesome! Tak jam sangat. Kira aman lah. Lepas tu akses pun senang. Yang best nya, untuk projek ni, dia terletak atas kawasan berbukit sikit. View memang cantik. Masih ada lagi kawasan bukit bukau menghijau! Dan sini sebenarnya adalah kawasan pusat bandar untuk daerah Sepang. Jadi sebenarnya banyak je yang dekat-dekat kat kawasan ni.

3. Rumah decent dan projek sebelum ni dah buat dan proven

ni gambar ambil dari drone nak habis battery 😛 Developer ni dah siapkan project dulu baru pergi ke next project

Pemaju ni bukan pemaju sebarangan. Projek sebelum ni dah siap dan tinggal nak serah kunci. Untuk size 20×65 dan ada 4 bilik adalah rumah yang decent untuk tinggal. Lagi pulak landed. Tambahan lagi workmanship pemaju ni bagus dan design rumah nya pun cantik. Saya sendiri tengok pun jatuh hati!!

4. Untuk pelaburan, ni lah yang kami fikir boleh untung

Kalau kata lah fikir nak beli untuk pelaburan pun OK. Tahu kenapa? Sebab ada demand. Strong demand. Kawasan ni banyak staf dari KLIA yang tinggal. Selain tu, kan dah buka Mitsui Outlet dan akan datang akan buka DFTZ pula. Mana ada rumah dekat-dekat dengan kawasan KLIA. Yang dekat adalah kawasan Sepang dan Salak Perdana ni.

Yang lagi mengejutkan, bukan je orang dari KLIA area je tinggal sini, orang yang kerja di Putrajaya dan Cyberjaya juga banyak tinggal di sini. Bahkan ada je yang kerja kat KL tinggal di Salak Perdana. Ye lah. Mana ada lagi rumah teres harga camni kat KL kan?

Jadi, kalau nak cari penyewa tak lah susah sangat. Tapi kalau kita tolak tepi pasal isu penyewa pun, kita beli dan duduk sendiri dan kemudian after 5 tahun nak jual semula, confirm ada harga!!

Tengok pembangunan pesat kawasan selatan Klang Valley ni (Sepang, Nilai dll) sure punya kawasan ni akan jadi harga nya macam rumah di Bangi dan Shah Alam! Bayangkan beli pada harga RM400K, one fine day boleh cecah sampai RM600K or even lebih!

 

5. Pakej dan diskaun dia best gile kot!!

Yang ni yang best. Sekarang kan pemaju-pemaju seMalaysia nak jual rumah-rumah mereka. Maka dah lah ni harga rendah dari kawasan sekitar, dia offer lagi pakej best! Nak beli tak perlu pun pakai deposit sebab rebate dia bagi dah banyak. Tambah lagi fee-fee lain pun dia cover jugak! So modal awal keluar untuk beli rumah ni RM3K je!!

 

6. Mana lagi nak dapat landed RM400K ? FREEHOLD lagi!! Ini memang BERBALOI!

Frankly speaking, mana nak dapat lagi dah landed FREEHOLD dengan 4 bilik pada harga macam ni. Harga ni memang berbaloi dah. Simple!

 

Kesimpulan

Tengok macam ni. Anda beli rumah teres 2 tingkat FREEHOLD yang cukup sifat bilik nya cukup untuk keluarga anda, di kawasan yang pesat membangun dan berpotensi sangat sangat besar, pada harga  RM 400K yang mana kat tempat lain dah tak jumpa dah projek yang harga nya macam ni.

Bagus ke bagus?

Jadi seriously. Saya nak kena bagitahu lagi ni. Cepat-cepatlah daftar kat borang di bawah. Nanti kalau orang lain dah ambik, menyesal, tanya saya balik pun , kita tak boleh tolong dah. Nak dapat deal macam ni waktu sekarang bukan senang. Cepat, daftar sekarang!!