Categories
KakiReview

KakiReview: Shah Alam

KakiReview: Shah Alam Shah Alam Shah Alam ialah ibu negeri bagi negeri Selangor Darul Ehsan. Mendapat pengiktirafan dan dirasmikan menjadi bandaraya pada tahun 2000 menjadikan ia sebagai Bandaraya Shah Alam. Pada asalnya, Shah Alam lebih dikenali sebagai Batu 3/Sungai Renggam dan suatu ketika dahulu adalah sebuah ladang kelapa sawit dan dikenali sebagai Sungai Renggam. Pada […]

Categories
Berita Hartanah Coretan KakiProperty

Skim Smart Sewa Khas untuk Rakyat Selangor!

Skim Smart Sewa: Bayar sewa,dapat balik duit! Terlalu indah untuk dipercayai, tapi BENAR weh! Perhatian untuk rakyat Selangor, sis nak share dekat korang satu peluang keemasan yang korang kena manfaatkan sepenuhnya. Sejak kebelakangan ni, isu tentang pemilikan rumah dalam kalangan generasi muda kerap dibincangkan. Generasi muda mengalami kesukaran bagi mendapatkan rumah dengan harga mampu milik […]

Categories
KakiReview

Review Putrajaya: Bandaraya Pintar dan Futuristik

Putrajaya Wilayah Persekutuan Putrajaya ialah pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan Malaysia yang menggantikan Kuala Lumpur pada 1999 dan ibu negara pentadbiran Malaysia. Ia terletak di atas tanah seluas 4,931 hektar yang terdiri daripada pejabat kerajaan yang canggih, hab komersil, kediaman, taman dan pelbagai kemudahan. Ia adalah sebuah bandar raya pintar dan merupakan sebuah bandaraya futuristik yang […]

Categories
Coretan KakiProperty

Bahaya Beli Rumah Sebelum Ada 4 Asas Ini!

Jangan sesekali beli rumah kalau tak ada 4 asas ni. Bahaya! Kalau 4 perkara asas ni pon korang tak dapat buat, jangan berani nak membeli rumah ye! Bukannye sis nak marah korang beli rumah, sis nak pastikan korang buat persediaan yang betul sebelum menempuh onak ranjau kehidupan. Cewah. Jadi kita nak bawakan isu bahaya beli […]

Categories
Berita Hartanah

Pasaran Hartanah 2018 Fokus Pembangunan Rumah Mampu Milik

Prospek hartanah pada tahun ini dijangkakan akan memberikan fokus yang lebih kepada pembangunan rumah mampu milik berikutan trend pemaju yang berlumba-lumba ingin memenuhi keinginan rakyat. Disebabkan segmen permintaan tersenut yang semakin bertambah membantu meningkatkan tahap persaingan dari kalangan pemaju untuk menghabiskan unit yang belum terjual. Ini boleh membantu mereka untuk meningkatkan momentum dalam pertumbuhan pendapatan […]

Categories
Coretan KakiProperty

Abang Posmen Buat Duit Dengan Hartanah Tanpa Beli Rumah

Abang Posmen Buat Duit Dengan Hartanah Tanpa Beli Rumah Abang Posmen Buat Duit Dengan Hartanah Tanpa Beli Rumah. Banyak rakan-rakan yang saya jumpa berminat untuk melabur dalam bidang hartanah ni. Mereka bercadang nak membeli dan kemudian sewakan rumah tu. TAPI, masalah yang sangat biasa kita dengar untuk golongan muda terutamanya, adalah deposit 10%-13% termasuk kos […]

Categories
Coretan KakiProperty

Rancangan Iluminati Yakjuj Makjuj Dalam Mempengaruhi Hartanah Malaysia (Patut lah rumah mahal!!)

Fuhhh.. Tajuk macam ganas. Sebenarnya tak lah Yakjuj Makjuj dalam erti kata sebenar. Tapi lebih kepada pemain-pemain dalam hartanah yang antara sebab utama kenapa rumah setakat 450 sqft dekat entah mana-mana boleh di jual sehingga setengah juta ringgit!! Mereka ini lah “dajjal” dan “yakjuj makjuj” nya menurut En Ed Aswandi! Akibat daripada tindakan mereka ini, […]

Categories
Coretan KakiProperty

Merdekakah kita? Negara Tergadai Bila Pelabur China Membeli Hartanah Malaysia?

Isu ini terlalu kompleks untuk dibincangkan tanpa fakta yang kukuh. Segelintir daripada rakyat Malaysia beranggapan bahawa tanah negara kita (Malaysia) akan/telah tergadai pada pelabur luar. Ada juga yang menafikannya! Jika diamati, Malaysia seperti ‘dibanjiri’ pelabur dari China dengan beberapa pelaburan projek hartanah di Malaysia seperti Projek Bandar Malaysia. Melaka Gateway, Forest City, Laluan pembinaaan landasan […]

Categories
Coretan KakiProperty

Tips Elakkan Rumah Anda Di Masuki Perompak

Tips Elakkan Rumah Anda Di Masuki Perompak Assalamualaikum dan apa khabar. Semakin hari ada sahaja kisah rumah dimasuki perompak tersiar. Cerita-cerita rumah dimasuki perompak ni sampai tak payah masuk dalam surat khabar dah sebab dah biasa sangat. Rumah saya juga pernah kena masuk pencuri.. Nasib baik lah tak ada orang di rumah. Biasa nya rumah […]

Categories
KakiReview

KakiReview: Desiran Bayu, Rumah teres yang murah di Puchong.

Saya pasti Puchong ini adalah kawasan yang pasti anda kenal. Jadi saya nak cerita tentang satu projek rumah teres yang murah di Puchong. Projek ini bernama Desiran Bayu. Sebenarnya, dahulu kawasan Puchong ini dipenuhi dengan burung puchong! Mungkin Bandar Puchong ini mendapat nama dari burung tersebut. Terdapat 3 Badan yang menjaga kawasan Puchong Dewan Bandaraya […]