Jenis-Jenis Hak Milik Tanah Di Malaysia

Jenis-Jenis Hak Milik Tanah Di Malaysia Mengetahui jenis-jenis Hak Milik Tanah menjadi perkara penting yang perlu diambil kira sebelum membeli rumah. Hal ini demikian, kebanyakan masalah berkaitan tempoh milikan, tempoh pindah milik dan kelayakan pinjaman sering berlaku berpunca daripada kurangnya peduli terhadap sesebuah pemilikan/pegangan hartanah tersebut. Terdapat beberapa pegangan/hak milik […]

7 Cara Untuk Kurangkan Panas Di Rumah

7 Cara Untuk Kurangkan Panas Di Rumah Selalu tak korang alami keadaan panas lain macam kat dalam rumah korang? Terutama sekali rumah yang tak ada aircond tu. Pehh! Perit beb menahan. Nak tidur pun berpeluh. Memang tak selesa la jawabnya. Sejak akhir-akhir ni, cuaca kat Malaysia ni tak menentu. Kadang-kadang […]

Apa Kerjaya Ejen Hartanah?

Pernah dengar perunding hartanah atau ejen hartanah sebelum ni? Asal melibatkan rumah dan hartanah, automatik nama-nama mereka ni akan disebut-sebut. Apa salahnya kan kita ambil tahu serba sedikit kerjaya ni dari segi skop kerja dan sebagainya. Untuk pengetahuan anda ejen/perunding hartanah dikenali sebagai Real Estate Negotiator atau REN dari segi […]

Berapa Pendapatan Ejen Hartanah?

Mesti akan terlintas dalam fikiran korangkan macam mana lah ejen hartanah ni jana pendapatan untuk sara diri mereka. Untuk pengetahuan korang, kerja sebagai perunding/ejen hartanah ni tiada basic salary. Kerjaya sebagai ejen hartanah tiada istilah kerja makan gaji. Semuanya datang daripada usaha sendiri. Mereka yang tentukan berapa pendapatan yang mereka […]